این دختر ادعا کرده است که سفارت افغانستان در واشنگتن، او را  برای شرکت در مسابقه دوشیزه زمین، معرفی کرده‌است، اما وزیر وقت زنان افغانستان با انتقاد از این دختر، صمدزی را نماینده زنان کشورمان ندانست.

تصویر دختر افغانی

دختر شایسته افغانستان ویدا صمد زی

بیوگرافی و عکسهای صمدزی زیباترین دختر افغانستان در امریکا

ویدا صمدزی (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۷۸) دختر شایسته افغانستان در سال ۲۰۰۳ است. او نخستین زن افغانی است که از سال ۱۹۷۴ به این سوی، در یک جشنواره زیبایی بین‌المللی شرکت کرده است. او هم‌اکنون در آمریکا اقامت دارد.

صمدزی در سال ۲۰۰۳ به نمایندگی از کشور افغانستان در مسابقه دوشیزه زمین در فیلیپین شرکت کرد. حضور او در مانیل که در بخشی از مسابقه با لباس نیمه برهنه، باعث برانگیختن حساسیت‌های بسیار در افغانستان شد. در حالی که صمدزی عنوان می‌داشت که سفارت افغانستان در واشنگتن، او را  برای شرکت در مسابقه دوشیزه زمین، معرفی کرده‌است، وزیر وقت زنان افغانستان با انتقاد از این دختر، صمدزی را نماینده زنان کشورمان ندانست. صمدزی پس از زهره داود دومین دختر اهل کشور عزیز مان افغانستان است که به نمایندگی از کشورش در چنین مسابقاتی شرکت کرده است.

چندی پیش حماسه کوهستانی هم که دختر شایسته افغانستان است در سایت معرفی شد.

ویدا صمدزی دختر زیبای افغانی

ویدا صمدزی

صمدزی در سال ۱۹۷۸ در شهر کابل در یک خانواده تاجک زاده شد. او در سال ۱۹۹۲ به همراه خانواده‌اش به پاکستان رفت. پس از به تنهایی به هند رفت و در سال ۱۹۹۶ به آمریکا مهاجرت کرد. تعدادی از خویشاوندان ویدا در آن زمان در آمریکا اقامت داشتند. صمدزی در گفتگویی اظهار داشته است که پس از سه بار حضور، دیگر در مسابقات زیبایی شرکت نخواهد کرد. او همچنین در این گفتگو خود را یک مسلمان همیشگی دانسته است. این دختر زیبای افغانی تحصیل‌کرده رشته تبلیغات و ارتباطات گفتاری از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است اما شرکت او در جشنواره انتخاب دختران زیبا به مذاق مردم افغانستان خوش نمی آید زیرا مردم مسلمان افغانستان جشنواره انتخاب دختر زیبا را مخالف با آموزه های اسلامی می داند و قرار گرفتن ویدا صمد زی با پوشش نا مناسب در کنار برخی دختران غیر مسلمان، محبوبیتی برای این دختر در میان مردم افغانستان ایجاد نکرده است.

دختر افغانی

دختر شایسته افغانستان

دختر افغانستان

ویدا صمدزی

عکس دختر افغانی

ویدا صمدزی دختری که خودرا دختر شایسته افغانستان در امریکا می داند

 

ویدا صمدزی دختر زیبای افغانستان
دختر شایسته افغانستان در امریکا

ویدا صمدزی

عکس دختر

دختر شایسته افغانستان

afghanian girl

عکسهای جالب از دختر زیبای افغانی که خودرا در جشنواره انتخاب دوشیزه زمین در امریکا به عنوان نماینده زنان افغانستان معرفی کرده بود اما نمایندگی او تکذیب شد.منبع عکسها:  topnaz